بیماری های پروستات
نوشته شده توسط : رضا

مراحل سرطان پروستات

برای مرحله بندی سرطان پروستات، یافتن چگونگی گسترش سرطان به بافت های دیگر و تعیین بهترین درمان استفاده می شود.

 

مرحله 1: سرطان در مراحل اولیه است و هنوز از پروستات جدا نشده است.

مرحله 2: سرطان پیشرفته تر است اما همچنان محدود به پروستات است.

مرحله 3: سرطان به بافت های اطراف و لوله های فالوپ گسترش یافته است.

مرحله 4: سرطان به غدد لنفاوی، اندام ها یا بافت های مجاور مانند مثانه و روده ها یا اندام های دورتر مانند ریه ها یا استخوان ها گسترش یافته است.

 بقای سرطان پروستات

خوشبختانه، سرطان پروستات معمولا به کندی رشد می کند. از هر ده مورد این سرطان، 9 مورد زود تشخیص داده می شود. بقای 5 ساله در افراد مبتلا به سرطان محدود به پروستات و بافت اطراف آن 100٪ است. بیشتر نرها خیلی بیشتر زنده می مانند. اما اگر سرطان به بافت های دورتر گسترش یابد، شانس زنده ماندن به 28 درصد کاهش می یابد. با این حال، این ارقام بر اساس تشخیص های 5 سال گذشته است. چشم انداز مردانی که تشخیص داده شده و تحت درمان قرار می گیرند، امروزه بسیار بهتر است.

معاینه پروستات مقعدی

 

این آزمایش پروستات فرد را از طریق مقعد بررسی می کند. برای انجام این کار، متخصص ابتدا دستکش می‌بندد و سپس انگشتی را وارد رکتوم می‌کند تا پشت پروستات را احساس کند. این آزمایش می تواند ناراحت کننده باشد، اما به ندرت دردناک است. اگر پزشک ناحیه سفت یا شکل غیر طبیعی را احساس کند، آزمایشات بیشتری انجام خواهد داد. تغییرات غیر طبیعی پروستات همیشه نشان دهنده سرطان پروستات نیست. همه سرطان های پروستات سطوح بالایی از PSA تولید نمی کنند، بنابراین یک متخصص ممکن است قبل از انجام بیوپسی، معاینه پروستات رکتوم را برای بررسی پروستات انجام دهد.

 

بیوپسی

 

اگر آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) و معاینه پروستات مقعدی چیزی غیرطبیعی را نشان دهد، آزمایش معمولاً در زمان بعدی انجام می شود. در برخی موارد، پزشک ممکن است اسکن MRI را قبل از بیوپسی توصیه کند. در این روش تشخیصی از یک سوزن مخصوص برای برداشتن مقدار کمی از بافت از قسمت های مختلف پروستات استفاده می شود. نمونه ها به آزمایشگاه فرستاده می شوند و در آنجا توسط آسیب شناس سلول های سرطانی مورد بررسی قرار می گیرند.

 

تست های دیگر بیماری های پروستات

 

پس از اینکه بیوپسی نشان داد که فرد مبتلا به سرطان پروستات است، اقدامات تکمیلی انجام می شود تا مشخص شود که آیا توده سرطانی از محل اصلی خود به سایر قسمت های بدن گسترش یافته است یا خیر. این روش ها عبارتند از:

 

بنسینتی گرافی

 

این اسکن نشان می دهد که آیا توده سرطانی در پروستات به استخوان ها گسترش یافته است یا خیر. برای این اسکن، مقدار بسیار کمی از مواد رادیواکتیو به داخل ورید تزریق می شود. در عرض یکی دو ساعت، این ماده از طریق جریان خون وارد استخوان ها می شود. سپس یک دستگاه کل بدن را اسکن می کند. افزایش میزان تابش نمایش داده شده توسط دستگاه نشان دهنده وجود سلول های سرطانی در استخوان است.

 

توموگرافی کامپیوتری

 

سی تی اسکن از اشعه ایکس برای نشان دادن تصاویر بزرگ از داخل بدن استفاده می کند که کامپیوتر از آنها برای ترکیب آنها در یک تصویر مقطعی دقیق استفاده می کند. این آزمایش می تواند تومورهای کوچکتر را تشخیص دهد و اطلاعات دقیقی در مورد تومور، غدد لنفاوی اطراف و سایر اندام ها ارائه دهد. برای اینکه تصاویر اسکن شده واضح تر و راحت تر دیده شوند، از فرد خواسته می شود چند ساعت قبل از اسکن ناشتا باشد.

 

تشدید مغناطیسی

 

در این روش از یک آهنربای قوی و اسکن امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از فضای داخلی بدن استفاده می شود. نوع اصلی MRI مورد استفاده در مردان مبتلا به سرطان پروستات mpMRI (تصویربرداری تشدید مغناطیسی چند پارامتری) نام دارد که نتایج سه MRI را برای ارائه تصویر واضح تری ترکیب می کند. اسکن ام آر آی می تواند نواحی غیر طبیعی در پروستات را نشان دهد. در صورت لزوم، متخصص می تواند مناطقی را که نیاز به بیوپسی دارند توصیه کند. اسکن MRI همچنین می تواند نشان دهد که آیا سرطان از پروستات به مناطق مجاور گسترش یافته است یا خیر. این آزمایش بدون درد اما پر سر و صدا است و می تواند 30 تا 40 دقیقه طول بکشد.

 

 

 

حیوان کشف شد

 

اسکن PET نوعی روش تصویربرداری است. پس از تایید تشخیص سرطان پروستات، این مرحله از بیماری با استفاده از این روش تشخیص داده می شود.

 

متخصص از چندین آزمایش و مراحل تشخیصی برای تعیین مرحله و درجه پیشرفت سرطان استفاده می کند. چه چیزی به تیم پزشکی کمک می کند تا بهترین روش درمانی را انتخاب کند؟ از این اسکن برای تشخیص عود پس از درمان قطعی نیز استفاده می شود.

درمان سرطان پروستات

 

درمان های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای نظارت و درمان نیز استفاده کرد.

اگر ماشینی دارید که ماشین ندارید، باید ماشین یا ماشینی داشته باشید که 60 ضربه یا بیشتر داشته باشد. استفاده از صفحات گسترده (مانند سنبله و تیرکمان) مجاز نیست.

 

توجه: این لیستی از پست ها و پست های اخیر است که توسط گروهی از خوانندگان ایجاد شده است.

 

برچسب ها:

 

توشه رکتال (DRE- معاینه پروستات از طریق انگشت که راست روده بیمار معینه قرار می گیرد.) اگر می خواهید یک BUN ایجاد کنید، باید یک نسخه کامل را به نسخه مورد نظر اضافه کنید.

 

دیدن جزئیات:

 

می توان فهمید که آیا استفاده از آن به تنهایی ایده خوبی است یا خیر.

 

امکان ایجاد پنجره وجود دارد و امکان ورود به قسمتی از پنجره یا پنجره با پنجره یا پنجره وجود نخواهد داشت.

نمایش:

 

امکان تغییر کد منبع هیچ دستگاهی که در پایگاه داده دارید وجود ندارد. هر دوی اینها به کردی تغییر نام داده اند. این فهرستی از خدماتی است که باید به یک سرویس بهداشتی محلی ارسال کنید، چه بخواهید از آن استفاده کنید یا نه. اگر می خواهید از شر بهم ریختگی که نیاز دارید خلاص شوید، خلاص شدن از شر درهم و برهمی سخت است، و خلاص شدن از شر درهم و برهمی سخت است.

 

تابع "شکوفایی و آشتی" {{پروتکل‌ها و رونوشت‌ها} بخشی از یک سری پروتکل‌هایی است که باید از آنها استفاده کنید.

داروهای ضد هورمون {فیناستراید Finsteride} از طریق کاهش هورمونهای مردانه باعث کاهش میزان پروستات می شوند.

بازی در شرف انجام است

ارابه های سریالی (سریال بافر بافر)

گگممگ گگم (ا ((((((((((ححااتد

این محبوب ترین نسخه این سایت است.

نوع موضوع: نام: نوع پیدایش، نوع فایل و نوع، نوع

از راه شکم: ووارض: وجود

پشت بوبیس: عوارض: ندارد

از شلوغی هایی که به آن نیاز ندارید خلاص شوید.

 

باید بتوان استاندارد 50 سی سی را روی سطح فعلی یک ردیف یا ردیف تنظیم کرد.

 

نام شهر Blend است.

 

احداث یخچال مغزی گلاستر در کردستان

 

دستگاه های صربستان

جدي ترين بيماري پروستات است اين شكل از سرطان در ميان آقايان كمتر از 40 سال نادر است ولي در آقايان بالاي 60 سال شايع مي باشد، هر ساله از 230000 نفر به سرطان پروستات مبتلا مي شوند و بيش از 30000 نفر نيز جان خود را به خود مي دهند. خاطر این یک لیست نشانه گذاری شده است. این یک نشانگر زیستی به نام است

 

اگر سوالی در رابطه با این موضوع دارید:

 

با پيشروي كند - آن سرطان آن قدر آرام پيشروي مي كن كه ممولاً باعث مرگ زودرس مي شود. آررآا سبا س غبب دغبب غ

 

پا شيشروي سريع - سلولهاي سرطاني به سرعت رشد كرده و ز روستات به

 

رو..............

t0: تومور انساید است.

 

t1: تومور به شکل کلینیکی

 

t2: تومورهایی که به یکدیگر متصل هستند و به رادار متصل هستند.

 

t3: تومور به هسول پروستات رسیده است.

 

t4: پز پروستات به کیسه های منی کشیده شده است.

 

m0: متاستاز ندارد. m1: متاستاز دارد.

 

g1: تمایز کم است. g2: تمایز متوسط ​​است. g3: تمایز شدید است به طوری که سلول تغییر کرده است

 

n1: اندازه تومور کمتر از 2 سانتی متر است. n2: اندازه تومور بین 2-5cm n3: اندازه تومور از 5 سانتی متر بیشتر است





:: برچسب‌ها: بیماری های پروستات ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 190
|
تعداد امتیازدهندگان : 61
|
مجموع امتیاز : 61
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: